King Hiss - Earthquaker
Opeth – In Cauda Venenum
Tool - Fear Inoculum
Killswitch Engage - Atonement
Baroness – Gold & Grey
Rammstein -Rammstein
Agenda
22 NOV
Underworld
22 NOV
Agnostic Front
23 NOV
The bollock Brothers
23 NOV
H8000 Hardcore H8000 Book
27 NOV
Gwar
27 NOV
Cult of Luna
28 NOV
Stake
29 NOV
Goose
29 NOV
Definitivos - 40 Years
30 NOV
Troyfest
30 NOV
Mustasch
02 DEC
Bokassa
03 DEC
Trixie Whitley
06 DEC
Mauro - Per W
07 DEC
Max and Igor Cavalera
07 DEC
Age of Love xxl
29 JAN
Sunn O)))
01 FEB
Editors
02 FEB
Slipknot
02 FEB
Sabaton
22 FEB
The Darkness
13 MAA
Morcheeba
03 APR
Millionaire
04 APR
Fleddy Melculy
04 APR
Within Temptation & Evanescence
19 APR
Lamb Of God
30 APR
Nick Cave
17 JUN
Green Day
18 JUN
Eric Clapton

The odd man

De Dikke Bedonkedonk Brief der Vandalen


 

“Lief, klein konijntje had een schrijffout in zijn naam”

 

Ondanks alle interessante gebeurtenissen van de afgelopen maand(en), kan ik hier deze maand helaas mijn vaste en kritische pen niet op richten. Ik had het namelijk te druk met het schrijven van een brief aan de auteur van een woordenboekje in mijn kast, een obese gast die Van Dale heet ofzoiets… Bij gebrek aan column, zullen jullie het moeten stellen met een kopie van mijn brief aan bovengenoemde heer.

 

 

Geachte Heer Van Dale,

 

In de loop van de geschiedenis hebben onze woorden een grote evolutie meegemaakt. Onze taal is constant in ontwikkeling, of we dat nu willen of niet.

 

Na een grondige observatie en filosofische studie van mijn konijnen, heb ik besloten deze evolutie een handje toe te steken. Ik ben immers de mening toegedeeld dat konijnen een meer accurate benaming kunnen gebruiken, namelijk ‘bedonkedonk’. In deze korte, maar doorslaggevende brief van historische waarde zal ik trachten mijn mening toe te lichten en u van deze stelling te overtuigen.

 

Wanneer je kijkt naar het bewegingspatroon van een konijn, zie je een zigzaggende op-en-neer-beweging. Je zou deze verplaatsingen kunnen vertalen naar “donke bedonke donke”. Vervolgens kan je, wanneer je hun achterwerk bestudeert, een egaal, rond en behaard kontje zien dat meer weg heeft van een dikke “bedonkedonk”. Daarbovenop mag hun naam na al die tijd toch wel eens  veranderen? Zoals ik tegen mijn monogame vrouw altijd zeg: “Verandering van spijs doet eten!”

 

Mijn overige argumentering is jammergenoeg verloren gegaan. De meeste van deze motiveringen kwamen in mij op terwijl ik op café zat. Aangezien bierkaartjes minder en minder te vinden zijn in onze Vlaamse kroegen (met dank aan de linkse strijd tegen de bierkaartindustrie), moest ik me behelpen met mijn mobiele telefoon. Gezien ik beschik over een ouder model van die met fruit op, is deze meer plat dan opgeladen. Daarom werd de rest van mijn bewijsvoering niet genoteerd tijdens de zatte avond waarop dit ingenieuze idee werd bedacht.

 

Niettegenstaande ben ik in de veronderstelling dat ik genoeg kracht kan zetten achter de notie om de term ‘konijn’ officieel te laten veranderen naar ‘bedonkedonk’.

 

Ik hoop spoedig iets te horen van uw beslissing omtrent deze zinnige vraag.

 

Hoogachtend,

The Odd Man, PhD in Bullshit en Nobelprijswinnaar in wording.

 

 

 

 

Meer lezen...

Cd review: My Dog Is Radioactive - E.P. More Than This

11 OKT 2019
Cd review: My Dog Is Radioactive - E.P. More Than This


 

My Dog Is Radioactive - E.P. More Than This

 

Dit trio is afkomstig uit Leuven (B) en brengt een soort indierock waarin je o.m. The Wombats en Jimmy Eat World kan onderbrengen. Hun geluid is loepzuiver en perfect opgenomen. Hun single ‘Stay’ kan zo op de radio worden gedraaid. Dit is voer voor zowel Radio 1 als Studio Brussel. De samenzang is af en in combinatie met de muziek komt de song volledig tot zijn recht.

 

Idem voor ‘Home’. Een song met een refrein dat onmiddellijk in uw hoofd blijft hangen. En alweer een topopname. Klasse. De ineenvloeiing van de verschillende klanken is subliem.
Hun E.P. More Than This verschijnt op 30 oktober 2019 en heeft naast de bovengenoemde singles ook nog ‘More’ die een intro blijkt te zijn voor ‘Chase’ waarbij alle registers worden opengegooid.
Tijdens de zangpartij wordt het gitaargeweld wat naar de achtergrond geduwd zodat de basgitaar de perfecte ondersteuning kan geven. De effectjes op de backings zijn een meerwaarde voor het geheel. ‘Run’ start met keyboards en klinkt poppy. De zang wordt opnieuw ondersteund door de basgitaar en wat synths om dan tijdens het refrein de volledige band te laten losbarsten.

 

Dit is duidelijk een kenmerk in hun songs.

 

‘Stay’,’Chase’ en ‘Run’ zijn up-temposongs. Bij ‘Home’ wordt nog een versnelling hoger geschakeld maar er is nooit gevaar dat de band de controle verliest.

 

Dit is tot in de puntjes afgewerkte brave rock ’n roll. De opnames kunnen m.i. niet worden verbeterd. Hopelijk krijgen deze kerels een eerlijke kans op de radio.

 

Guido Grymonprez