The Night Flight Orchestra
The Sore Losers - Gracias Senor
Soulfly – Ritual
Behemoth - I loved You At Your Darkest
Editors - Violence
Avenged Sevenfold - The Stage Deluxe edition
Agenda
25 JAN
Persistence Tour 2019
28 JAN
Monster Magnet
31 JAN
Massive Attack
03 FEB
Behemoth
05 FEB
Parkway Drive
06 FEB
Ghost
09 FEB
Mastodon
16 FEB
Steel Panther
16 FEB
Game expo 1UP
20 FEB
Tears for Fears
02 MAA
Neneh Cherry
08 MAA
Doro
08 MAA
The Sore Losers
13 MAA
Betizfest 2019
22 MAA
Whispering Sons
22 MAA
Unearth
28 MAA
Deus - Triggerfinger
02 APR
Rhea
09 APR
Giorgio Moroder
10 APR
In flames
10 APR
Eriksson Delcroix - Antler King
18 APR
All Them Witches
22 APR
Novastar
23 APR
Paaspop 2019
04 MEI
Headbangers Ball Fest
22 MEI
Deus
28 MEI
Trixie Whitley
02 JUN
Vestrock 2019
09 JUN
Hello Festival
16 JUN
Metallica
18 JUN
Tool
23 JUN
Graspop 2019
23 JUN
Hellfest 2019
30 JUN
Werchter 2019
14 JUL
Sjock 2019
14 JUL
Bon Jovi
11 AUG
Alcatraz 2019
13 AUG
Sziget 2019
22 OKT
Angie Stone
Fotogalerij
Photo report: Helloween
Photo report: Helloween
Photo report: Dranouter 2016
Photo report: Dranouter 2016
Conceet report: Evil or die Fest 2016
Conceet report: Evil or die Fest 2016
Admiral Freebee @ De Kreun
Admiral Freebee @ De Kreun
Novastar @ De Kreun
Novastar @ De Kreun
Concert report: Eefje de Visser
Concert report: Eefje de Visser
Photo report: Hooverphonic
Photo report: Hooverphonic
Festival report: Speedfest 2016(Nl)
Festival report: Speedfest 2016(Nl)
Concert report: Dyscordia cd Release
Concert report: Dyscordia cd Release
Festival review: Cactus 2015
Festival review: Cactus 2015
Photo report: JX2BIG-APE / Odyssee & Good Company @ Cactus Brugge
Photo report: JX2BIG-APE / Odyssee & Good Company @ Cactus Brugge
Concert report: 25 Jaar Den Trap
Concert report: 25 Jaar Den Trap
Play & Produce - Gent Vooruit
Play & Produce - Gent Vooruit
Reflex XL Kortrijk
Reflex XL Kortrijk

The odd man

Een dikke zoen van je achterlijke Kapoen


 

“Liefste peter, hoe meer dat je geeft hoe beter, geef je niets … wel dan zal ik je later niet veel bezoeken in het rusthuis”

 

Ik herinner me nog goed nieuwsjaarsdag in mijn bescheten kindertijd. Ik lig moe in de zetel omdat mijn wettelijke voogden mij veel te lang lieten opblijven om oudejaarsavond te vieren. De dieren zijn net terug genormaliseerd nadat marginale Noord-Fransen ons bombardeerden met goedkoop Chinees vuurwerk. Opa is er nu pas van overtuigd dat het daadwerkelijk vuurwerk was en geen nieuwe Duitse invasie. Moeder loopt over gestresseerd rond terwijl ze tegen iedereen roept uit angst dat ze niet op tijd zal klaar zijn. En dan het geluid dat de chaos aankondigt: ding-deurbel-f*ck-dong. Opa en oma, meters en peters, tantes en nonkels, … Ze zijn allemaal aanwezig in ons bescheiden middenstandskasteel om het nieuwe jaar al drinkend en vretend in te zetten. Een beetje zoals de week voordien, maar dan met goedkope champagne en minder cadeautjes. En dan komt het moment waar wij allen evenzeer naar uit keken als het volgende tandartsbezoek: het voorlezen van de nieuwjaarsbrief! “Please kill me”

 

Daar sta je dan moederziel alleen voor een oger-achtig leger van half aangeschoten volwassenen. Je enige wapen is een dom, samen geknutselde kroon of toverstaf met daarop uw nieuwjaarsbrief. De rijmende, geconstrueerde rommel die meer weg heeft van ordinaire, literaire diaree is vol trots door juf Ann samengesteld en wij krijgen de eer om dit voor te lezen samen met de bijhorende gebaren en/of dansjes. Na deze helse beproeving komt de magere financiële beloning van opa en oma. Amper genoeg om een paar snoepen mee te gaan kopen. Zelfs niet voldoende voor een pakje Pokémonkaarten! Pure afzetterij als je het mij vraagt! Wij hadden in die tijd meer recht op protest voor deze onderbetaling van onze jeugdige kunsten dan de ‘gele hesjes’ tegenwoordig het recht hebben! Maar wij zijn geen autostrades beginnen afzetten hoor! Dat mocht niet van de mama en de papa, veel te gevaarlijk. Dus slikten wij dit onrecht zoals ‘Hot Marijke’ de volledige ‘Erolife’-beurs in 2012 moest slikken met haar pijpmarathon. En terwijl de hele familie zich aan het volproppen is gaan we verder naar de volgende helse laag in Dantes nieuwjaars diner: de goede voornemens.

 

Het is geen toeval dat de psychiatrische ziekenhuizen van ons kleine landje een plotse stijging van bezette bedden kunnen waarnemen in januari, voornamelijk te observeren op de ontwenningsafdelingen. In het Kruidvat zien we plots lege rekken waar ooit de pseudo-geneeskundige medicijnen stonden die je zogezegd helpen met afslanken. Er is een boost in reclamespotjes op de televisie van Nicorette en Basic-fit en TLC doet een marathon van ‘My 600-lb Life’. Na een maand of twee zie je ze echter, fietsend op de hometrainer, hun vette reet vol nicotinepleisters, al dromen van het worstenbroodje die ze als beloning achterna zullen binnenwerken. De meeste van die arme stakkers houden het dus niet langer vol dan een maagds eerste vrijbeurt met zijn sokken. Na talloze opeenvolgende jaren van falen, moet men het misschien eens over een andere boeg gooien. Daarom stem ik voor een meer paradoxale aanpak. Laten we de raad van Sandra Bekkari opvolgen: nooit meer diëten! In plaats het risico te lopen op anorexia met die belachelijke shakes en crash-diëten, gaan we voor een all-you-can-eat Maggie style. Dat resulteert dan misschien in genoeg gewichtstoename om in aanmerking te komen bij meneer de plastische chirurg. Dan is dikke tante Maggie toch nog eens geringeld in haar leven. Verder kan ik voor de niet-rokers onder ons ook nog een oplossing bieden. Ze noemen sigaretten niet voor niets ‘thin sticks’ hoor! Wanneer dit allemaal geen soelaas brengt kan je nog naar de fles grijpen, om al je zorgen weg te drinken. Een goede coma af en toe doet wonderen!

 

Daarmee eindig ik graag deze nieuwjaarsboodschap. Nog een laatste tip: Heb je zelf goede voornemens voor dit jaar? Goed voor jou! Hou ze voor jezelf, niemand is geïnteresseerd.

 

This is The Odd Man saying, “Hopelijk kan ik nog elf maanden vullen met zulke zever”.

 

Meer lezen...

Cd review: Tamino - Amir

21 OKT 2018
Cd review: Tamino - Amir


 

Review: ‘Amir’ – Tamino          4,5/5

 

Hij was net 20 toen hij door het Zesde Metaal uitgenodigd werd op een Radio 1 sessie en een paar maanden was ook Studio Brussel eraan voor de moeite toen hij De nieuwe Lichting won. Ondertussen is Tamino 22, heeft hij al ettelijke zalen en festivals verbouwereerd achtergelaten, heeft DE Jonny Greenwood hem de hand gereikt en is er zijn langverwachte debuut, Amir… Ja verdimme!

 

Zijn uithalen raken ondertussen reeds enkele jaren gevoelige snaren. ‘Habibi’, het wonderlijke ‘Indigo Night’ en ‘Cigar’, de 3 singles werden (volledig terecht) platgedraaid en lieten iedereen vallen voor Tamino. Zeer hoge verwachtingen dus voor een knappe knaap van 22. Maar… hij lost ze volledig in!

 

Het album toont ook andere invloeden en lichte experimenten, wat het album rijker en volmaakter doen aanvoelen. Zo flirt ‘Sun May Shine’ met elektronica en bevat ‘So It Goes’ oosterse invloeden, die het nummer heerlijk doen voortkabbelen. Dat laatste mag geen zo’n verrassing heten gezien zijn roots (Egyptisch) en zijn begeleidingsband ‘Nagham Zikrayat’. Tussenin beide songs vinden we ‘Tummy’, een gedroomde nieuwe single! Een prachtsong waarbij je enkel je ogen dient te sluiten om te weten hoe het voelt om gelukzalig te zweven. Daarna lokt ‘Chambers’ je flirterig terug onder de mensen. Het klinkt aanstekelijk, weemoedig en had evengoed van Balthazar kunnen zijn… Een mens kan het slechter hebben!

 

Ook verder op het album sluimert hij in je ziel met warme, maar tegelijk weemoedige, donkere en slepende songs. ‘Verses’ begint vrolijk en had van Beirut kunnen zijn, maar Tamino maakt het dat tikkeltje kwetsbaarder. Zijn oosterse band doordrenkt ook het fantastische ‘Each Time’ met een mystiekere sound. En bij afsluiter ‘Persephone’ wordt zijn warme stem versterkt door perfect gekozen muzikale toetsen en atmosferische geluiden, waardoor je als een magneet naar dit juweeltje wordt getrokken.

 

Oh ja, en dan is er middenin nog ‘Indigo Night’. Zelden had een breekbaar nummer me zo in zijn grip.

 

 

Al kan dat eigenlijk van ‘Amir’ in zijn geheel gezegd worden ook.

 

 

Robbe Desmet