Stake – Critical Method
King Hiss - Earthquaker
Opeth – In Cauda Venenum
Tool - Fear Inoculum
Killswitch Engage - Atonement
Baroness – Gold & Grey
Agenda
23 NOV
The bollock Brothers
23 NOV
H8000 Hardcore H8000 Book
27 NOV
Gwar
27 NOV
Cult of Luna
28 NOV
Stake
29 NOV
Goose
29 NOV
Definitivos - 40 Years
30 NOV
Troyfest
30 NOV
Mustasch
02 DEC
Bokassa
03 DEC
Trixie Whitley
04 DEC
Rhea
06 DEC
Mauro - Per W
07 DEC
Max and Igor Cavalera
07 DEC
Age of Love xxl
29 JAN
Sunn O)))
01 FEB
Editors
02 FEB
Slipknot
02 FEB
Sabaton
22 FEB
The Darkness
13 MAA
Morcheeba
03 APR
Millionaire
04 APR
Fleddy Melculy
04 APR
Within Temptation & Evanescence
19 APR
Lamb Of God
30 APR
Nick Cave
17 JUN
Green Day
18 JUN
Eric Clapton

The odd man

De Dikke Bedonkedonk Brief der Vandalen


 

“Lief, klein konijntje had een schrijffout in zijn naam”

 

Ondanks alle interessante gebeurtenissen van de afgelopen maand(en), kan ik hier deze maand helaas mijn vaste en kritische pen niet op richten. Ik had het namelijk te druk met het schrijven van een brief aan de auteur van een woordenboekje in mijn kast, een obese gast die Van Dale heet ofzoiets… Bij gebrek aan column, zullen jullie het moeten stellen met een kopie van mijn brief aan bovengenoemde heer.

 

 

Geachte Heer Van Dale,

 

In de loop van de geschiedenis hebben onze woorden een grote evolutie meegemaakt. Onze taal is constant in ontwikkeling, of we dat nu willen of niet.

 

Na een grondige observatie en filosofische studie van mijn konijnen, heb ik besloten deze evolutie een handje toe te steken. Ik ben immers de mening toegedeeld dat konijnen een meer accurate benaming kunnen gebruiken, namelijk ‘bedonkedonk’. In deze korte, maar doorslaggevende brief van historische waarde zal ik trachten mijn mening toe te lichten en u van deze stelling te overtuigen.

 

Wanneer je kijkt naar het bewegingspatroon van een konijn, zie je een zigzaggende op-en-neer-beweging. Je zou deze verplaatsingen kunnen vertalen naar “donke bedonke donke”. Vervolgens kan je, wanneer je hun achterwerk bestudeert, een egaal, rond en behaard kontje zien dat meer weg heeft van een dikke “bedonkedonk”. Daarbovenop mag hun naam na al die tijd toch wel eens  veranderen? Zoals ik tegen mijn monogame vrouw altijd zeg: “Verandering van spijs doet eten!”

 

Mijn overige argumentering is jammergenoeg verloren gegaan. De meeste van deze motiveringen kwamen in mij op terwijl ik op café zat. Aangezien bierkaartjes minder en minder te vinden zijn in onze Vlaamse kroegen (met dank aan de linkse strijd tegen de bierkaartindustrie), moest ik me behelpen met mijn mobiele telefoon. Gezien ik beschik over een ouder model van die met fruit op, is deze meer plat dan opgeladen. Daarom werd de rest van mijn bewijsvoering niet genoteerd tijdens de zatte avond waarop dit ingenieuze idee werd bedacht.

 

Niettegenstaande ben ik in de veronderstelling dat ik genoeg kracht kan zetten achter de notie om de term ‘konijn’ officieel te laten veranderen naar ‘bedonkedonk’.

 

Ik hoop spoedig iets te horen van uw beslissing omtrent deze zinnige vraag.

 

Hoogachtend,

The Odd Man, PhD in Bullshit en Nobelprijswinnaar in wording.

 

 

 

 

Meer lezen...

Concert report: Parallel

18 SEP 2019
Concert report: Parallel


 

PARALLEL

Schouwburg Kortrijk, 14/09/09

 

Een wonderlijke samensmelting van elektronische muziek met klassiek ballet.



PARALLEL is een voorstelling waarbij klassiek ballet begeleid wordt door live elektronische muziek. Een unieke samenwerking tussen Dimitri Andreas als componist en Agnieszka Romek als choreografe.

De voorstelling bestaat uit 6 delen die telkens een zelfde begin hebben. Het toont de verschillende parallele werelden waarin wij ons bewegen. Het vertelt op een intrigerende manier hoe je levenspad op verschillende wijze bewandeld kan worden. Het laat je nadenken over hoe je in het leven staat, de keuzes die je maakt en de emoties die je ervaart. Op een unieke manier geeft het mee dat we meer zijn dan één persoon met één identiteit en het toont de schoonheid van een bijzondere samenwerking. De voorstelling tast de grenzen af van wat mogelijk is door twee kunstvormen te combineren.

De voorstelling ging door in de prachtige klassieke schouwburg van Kortrijk. Deze locatie werd bewust gekozen om het contrast tussen het klassiek ballet en de elektronische muziek extra in de verf te zetten.


Dimitri Andreas
music composer/performer


In de huidige Belgische techno en house scene neemt Dimitri Andreas een uitzonderlijke plaats in. Met releases op labels als Music Man, Systematic Recordings, Suara, Kling Klong en talloze co-producties voor DJ’s en bands is hij een van de meest essentiële dj-producers in het land. Zijn innovatieve muzikale stijl én visuals doen hem opvallen als een kunstenaar. Dimitri Andreas speelde over de hele wereld en op alle grote Belgische festivals. Met zijn verfijnde muziekselectie, stijlvolle tribal en epische sets weet hij precies hoe hij de menigte in vuur en vlam moet zetten.
Daarnaast is Dimitri ook muziekproducer voor andere bands en projecten waaronder SX.
references: I LOVE TECHNO, TOMORROWLAND, DOUR FESTIVAL, 10 DAYS OFF, GLOME, THE SWAMP, CIRQUE MAGIQUE

Agnieszka Romek
choreography


Agnieszka (Agi) Romek, leerde klassiek ballet in de Opera en Operette in Krakau, in de klas M. Dimitrov en A. Towarnicka. Daarna ging ze verder in het Ballet Modern Form onder begeleiding van J.M.Birczynski, in het Art Color Ballet in het Nationale Ballet in Amsterdam, evenals tijdens talloze dansworkshops en festivals in Kopenhagen, Frankfurt, Neurenberg, Stuttgart, Parijs, Los Angeles, New York en Mexico.
Toen ze België koos als uitvalsbasis, besloot ze haar kennis te delen en te gaan werken als klassiek balletlerares bij de Balletschool Raymonda / Wendy Demeyere. Ze werkt ook zelfstandig en maakt verschillende dans- & kunstproducties en -projecten.
ARC, is haar persoonlijk concept om kunstenaars samen te brengen om zo artistieke horizonten te ontwikkelen en uit te breiden.

 

Pics: Johanna Vanden Heede

 

Full photo report : DumpFB - Parallel

Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel
Concert report: Parallel