Parkway Drive – Reverence
Editors - Violence
Avenged Sevenfold - The Stage Deluxe edition
Noel Gallagher
Cd-review: Stereophonics – Scream Above The Sounds
Foo Fighters
Agenda
24 JUN
Moonday
24 JUN
Hellfest 2018
25 JUN
Nickelback
30 JUN
Grensrock 2018
30 JUN
Moen Feest 2018
30 JUN
Sjamprock 2018
30 JUN
Rock Zottegem 2018
01 JUL
Ed Sheeran
04 JUL
Steve Winwood
08 JUL
Sjock 2018
08 JUL
Massive Attack
08 JUL
Rock Werchter 2018
08 JUL
Main Square 2018 - Arras
10 JUL
Billy Gibbons - ZZ Top
14 JUL
Platsedoen 2018
14 JUL
Mad Cool 2018 - Madrid
14 JUL
TW-Classic 2018
15 JUL
Melt 2018
29 JUL
Tomorrowland 2018
05 AUG
Cirque Magique 2018
12 AUG
Alcatraz 2018
15 AUG
Sziget 2018
19 AUG
Nile rodgers - Chic
19 AUG
Voltage Festival 2018
25 AUG
Camping Kitsch Club
26 AUG
Summer Concerts @ Den trap Kortrijk
01 SEP
Crammerock 2018
14 SEP
Rose Tattoo
13 OKT
Kamelot
26 OKT
Oscar and the Wolf
30 OKT
Life of Agony
02 NOV
Macy Grey
03 NOV
Indochine
07 NOV
Nightwish
13 DEC
Nits
20 FEB
Tears for Fears
Fotogalerij
Photo report: P'latse doen 2015
Photo report: P'latse doen 2015
Photo report: Midge Ure
Photo report: Midge Ure
Photo report: Puscifer @ AB - Bxl
Photo report: Puscifer @ AB - Bxl
Photo Report: Hooverphonic
Photo Report: Hooverphonic
Concert report: King Hiss
Concert report: King Hiss
Photo report: Sabaton
Photo report: Sabaton
Michael Jackson - The Legacy
Michael Jackson - The Legacy
Première: Lowrider @ Depot leuven
Première: Lowrider @ Depot leuven
Anvil @ De Kreun - Alcatraz club show
Anvil @ De Kreun - Alcatraz club show
Festival aan zee
Festival aan zee
Photo report: Helloween
Photo report: Helloween
Fiddlers Green @ Labadoux 2015
Fiddlers Green @ Labadoux 2015
Concert review: John Garcia - Gent
Concert review: John Garcia - Gent
Limbo @ Kermezzo(o) Brussel
Limbo @ Kermezzo(o) Brussel

De Grillen van Gheysen

De tijdloze


 

 

 

 

 

 

I read the news today, oh boy.

De middenstand regeert het land, beter dan ooit tevoren.

There's too much confusion.

Words like violence, break the silence.

 

See the blind man, shooting at the world.

You were caught on the crossfire of childhood and stardom.

I watched the world float to the dark side of the moon.

A little anxious when it's dark.

 

There's a lady who's sure.

All five horizons, revolved around her soul.

Through the veins of history.

I hear her voice, calling my name.

But I’m a creep, I’m a weirdo.

 

Me and Mary we met in high school when she was just seventeen.

It started out with a kiss.

Take me out tonight.

Housewife.

 

And those were the days of roses, poetry and prose.

Dancing to electro-pop like a robot from 1984.

The pleasure is to play, makes no difference what you say.

Players only love you when they're playing.

 

Why'd you leave the keys upon the table?

Why is the bedroom so cold?

Isn't it always so?

You're probably right.

Where is my mind!?

You are like a hurricane.

 

Help me to carry the fire.

That David played and it pleased the Lord.

We can beat them, just for one day.

With the fire from the fireworks up above me.

There is no other Troy for you to burn.

 

I know the pieces fit.

So I lift those heavy eyelids.

And it's hard to hold a candle,

Thunderstruck!

 

Here we are now, entertain us.
A band is blowing Dixie, double four time.

Scaramouch, Scaramouch will you do the Fandango.

But please don't put your life in the hands of a Rock 'n' Roll band, who'll throw it all away.

 

And now you do what they told ya.

We get some rules to follow.

Obey your master.

It's such a perfect day!

 

Tijdloze 2017

(BG)

Meer lezen...

Filmreview: King Arthur: Legend Of The Sword

11 MEI 2017
Filmreview: King Arthur: Legend Of The Sword


 

King Arthur: Legend Of The Sword (3,5/5)

 

Rock, Excalibur & roll  

 

Nadat de topserie Sons Of Anarchy was uitgereden kwamen de hoofdrollen in kaskrakers voor Charlie Hunnam (Green Street Hooligans, The Lost City of Z…) niet uit de lucht vallen. Met de rol van King Arthur in de kersverse adaptatie van de middeleeuwse mythe door Guy Ritchie (Sherlock Holmes, Snatch en Lock, Stock & Two Smoking Barrels) zou daar wel eens verandering in kunnen komen. De ex-Madonna-Guy neemt na Sherlock Holmes (1 en 2, nr. 3 is onderweg) en The Man From U.N.C.L.E. (2015) en derde klassieker, behorend tot het Britse cinema-erfgoed, onder handen voor een remake waar het kruim van de filmcritici (zie Humo en De Morgen) duidelijk niet op zat te wachten. Volgens ons slaagt Ritchie met voldoening en heeft de Britse badass, na zijn laatste relatief saaie worp, een vermakelijke prent afgeleverd alwaar je het verstand best op 0 zet.

 

Het eerste kwartier – waarin de voorgeschiedenis van de grote King Arthur-historie met de nodige toeters, breedopgezette veldslagen, majestueuze quotes en bellen wordt afgehandeld – gaat vlot, misschien iets té vlot. Maar deze obligate intro is nodig zodat de rest van het twee uur durende epos toch ergens steek houdt. Een afgetrainde Hunnam (Arthur) steelt de show, een (te) snel gecaste Jude Law (Vortigern) als slechterik doet zijn stinkende best, maar het is vooral het zwaard Excalibur dat doorheen de film een prominente rol opeist. Zodra het stuk betoverde vechtmetaal in beeld komt, stijgt de spanning. Zet daar de twee stoere klauwen van Arthur rond en je krijgt onderhoudende cinema. Af en toe grijpt Ritchie terug naar zijn snelle vertelstijl (zie Snatch, RocknRolla en Lock, Stock…) waardoor het mythische verhaal geen enkele keer stil valt of vertraagd wordt door ellenlange conversaties. De hedendaagse zinsneden met de nodige ‘fucks’ moet je er bijnemen. Daarnaast zijn enkele kleine rollen weggelegd voor toppers van de tweede rij en één wereldberoemde oud-voetballer (wie zoekt die vindt, moeha). Zo speelt Aidan Gillen (Lord Baelish uit Game Of Thrones) de pannen van de daken van heel Londinium (Londen in’t Latijn). Wie fan is van fantasy met klinkend zwaardgekletter zal niet bedrogen uitkomen. Of je jouw filmkont daarvoor in een cinemazetel moet ploffen is een andere vraag.

 

Desalniettemin kwamen we zonder het filmische mes in de rug thuis en gingen we met een verzadigd gevoel slapen. Maar dat kan ook te wijten zijn aan onze late-night-snack bij de plaatselijke pitaboer.

(BG)