Seether - Si Vis Pacem Para Bellum
Reckless! - Not As Think As You Drunk
Valkyrie – Fear
BEAR – Propaganda
Elder - Omens
Nightwish - Human. :II: Nature.
Agenda
18 SEP
Rock Beats Cancer
26 SEP
Devils Rock For An Angel 2020
19 OKT
Peter Hook
29 OKT
Kensington
29 MEI
Waregemse Metal Day 2021
29 MEI
Annisokay
15 AUG
Alcatraz 2021

The odd man

Social Suicide slak: Tweet er over


 

 

“De Ariolimaxslak heeft de kleinste penis van het dierenrijk (in verhouding tot zijn lichaam) en is tevens Hummer-geel #geentoeval ”

 

Een nieuwe maand, een nieuwe coronagolf en een nieuwe column. De deadline voor deze column heb ik met meer dan een week gemist. Hierbij bied ik mijn onoprechte excuses aan aan mijn hoofdredacteur en mijn drie lezers (mijn vrouw, mijn mama en een seniele nachtcollega met een abonnement op De Tijd). Ik kan mijn lakse gedrag echter perfect verklaren aan de hand van twee zaken.

 

Ten eerste ‘Zelda Breath Of The Wild’ op de Nintendo Switch(ehm). Wie een beetje gaming-minded is, zal met dit eerste excuus al voldoende hebben om mij te vergeven.

 

De tweede reden is een compleet verlies van alle oriëntatie betreffende tijd en ruimte en dit ten gevolge van een sociale zelfmoord, bij zowel mijn vrouw als ik. Een familiedrama als het ware. Hoewel noch mijn vrouw, dochter, als ik hier geen graatje hinder van hebben ondervonden, hoe paradoxaal dit ook mag klinken. Ons volledig distantiëren van alle sociale media als smoelboek en instafuck, is iets wat al langer in onze gedachten huis hield. Maar zoals een dertigjarige maagd keuzestress zou hebben in een bordeel, hadden wij ook onze twijfels. Het FOMO-fenomeen stond ons aan te staren met dezelfde blik als de hond die de rest van het worstenbroodje wil oppeuzelen. Uiteindelijk hebben we dan toch maar het broodje opgepeuzeld en die hond een dreun op zijn kont gegeven. Behalve een langere batterijduur en een verlies aan methoden om mensen te negeren, heb ik er nog niks van gemerkt. En die hele FOMO is toch maar paardenpoep. Geen enkel verschil. Ik heb nog steeds geen vrienden, niemand vindt wat ik aan het doen ben leuk en ik word nog steeds niet uitgenodigd op evenementen. Misschien heeft dat rondzwaffelende virus hier ook wel wat mee te maken...

 

Mijn social suicide heeft verschillende motieven. Van frustraties rond debiele mensen die zaken posten die even zinnig zijn als een tomaat die een goede vorm van thuisisolatie is, tot al die politieke framing shit, die via algoritmische reclame in mijn strot wordt geramd. Het onderscheiden van fake news van the real deal is moeilijker geworden dan liggend schijten. Het is zelfs al een uitdaging geworden om advertenties en artikels van elkaar te onderscheiden. Het is trouwens uit voldoende onderzoek gebleken dat excessief gebruik van sociale media een negatieve vervorming van je (kritisch) denkvermogen teweeg brengt. We worden allemaal gemanipuleerd, zonder glijmiddel en in de poep van onze geest! Dit alles om bevestiging te krijgen van mensen die we amper kennen om zo een kortstondige dopamine-shot te krijgen. De grootste beweegreden om deze platformen te verlaten is echter dat ik weiger Zuckerbergs’ businessmodel te steunen. Deze ‘minion of the antichrist’ kiest enkel de kant van het geld. We kunnen hem moeilijk ongelijk geven, maar moreel gezien wringt het schoentje toch. Gezien tonnen geld binnenrolt via advertenties, kan het Mark niks schelen of deze waarheidsgetrouw zijn of niet. Klant, in dit geval de adverteerder, is koning. De schade die hier al mee werd aangericht is enorm. Trump is aan de macht en nu staat iedereen te lachen met Kanye en zijn debiele uitspraken tijdens zijn legendarische verkiezingscampagne. Nu, de kans dat hij zal verkozen worden is even klein als de micropenis van een Ariolimaxslak met dwerggroei. Laten we toch niet te veel lachen, want we stonden ook hartelijk te lachen met Trump...

 

Uiteindelijk hebben de VS het nog zo slecht niet met Trump. Zij hebben tenminste een regering. Op dat vlak hebben wij enkel records. 

 

This is the odd man saying: Formateren, formateren, wie zijn best doet zal het ...

 

 

 

Meer lezen...

DVZ: BUN

17 JUL 2020

 

Dump’s Veske Zjever #17 - Bun 4/5

 

“ I have been waiting for you ... Mister Bun”

 

Deze maand gaan we het eens hebben over Brecht Vanvyaene. Ja, dié Brecht Vanvyaene, gitarist van de postrock metalband ‘Miava’ (heersers). Dit is echter geen Miava-review. Brecht heeft immers een Dave Grohl-ke gedaan, door een softer solo-project uit de grond te stampen, die genoemd is naar de hipster haartooi van de eeuw: ‘BUN’. Met ‘softer’ bedoel ik niet à la Ed ‘weird looking’ Sheeran. Je kan het eerder vergelijken met een ‘Mooneye’ die na het nemen van een overdosis testosteronpreparaten een dikke sigaar tracht te roken met inhaleren en al, want “ik ben niet bang van de darmvrijwaring de dag erna”. Het project is trouwens volledig DIY, van gitaar tot zang en zelfs het mixen. Enkel de drums werden geoutsourcet (ik moest de vervoeging van outsourcen toch wel eens opzoeken). Een zekere dude uit Nashville - Tenesse nam deze voor zijn rekening.

 

De vier songs (more will follow) geven mij het gevoel naar een project te luisteren die de grootheid en power heeft van een ‘Oasis’. Het verbaasde me dan ook niet toen ik hoorde dat Brecht even muziektheorie heeft gevolgd. In tegenstelling tot de grootste dick in de music biss, is Brecht veel sympathieker dan die Gallagher-trut. Het voorbereidende gesprek op deze review was namelijk bijzonder aangenaam. Toffe gast. Naast de spot-on muziek en sympathieke communicatie skills is mister Bun ook nog eens een ‘dreamboat’. Check de pics online. Die gast is zo hipster sexy dat ik een sex change zou overwegen om er mee te kunnen daten.

 

Om terug te komen op de essentie, (mijn mening over) de muziek, raad ik iedereen aan zijn Spotify (of andere stream shizzle) aan te vullen met zijn vier nummers. Deze zijn zeer divers en hebben een hoog radio-friendly gehalte, wat hun erg toegankelijk maakt voor het brede publiek. Met hun volwassen en moderne britpop-sound blinken de nummers ‘It Floats You Around’ en ‘Around The Corner’ het meest uit. Ook het ballad-like nummer ‘Two Faced Girl’ is zeker niet mis en wordt nog mooier als je er de corona-clip bij bekijkt. Eigenlijk had ik met mijn eigen band een gelijkaardig idee voor een clip. Daarom moet ik dus uit jaloezie een puntje aftrekken. Maar omdat het zo’n snel ventje is, krijgt hij zijn punt snel weer terug. <3

 

‘There I Go’ is, naast de weird-ass remix ‘Spacesuit’, het enige nummer dat me niet echt kon bekoren. Hoewel ik ongelofelijk onder de indruk ben over de mix en haast perfecte balans van alle nummers, is dit nummer te alledaags voor mij. Zo gaan er wel dertien in een dozijn, zoals ze zeggen. Je kan spreken van smaken en kleuren en andere shit, maar dat telt niet, want ik ben reviewer en ik heb altijd gelijk. #narcismrulez

 

 

Wie mister Bun aan het werk wil zien moet zich op 7 augustus begeven naar natuurgebied ‘De Blankaart’ in Woumen, waar hij samen met Mooneye (sick line-up) een namiddagconcert zal spelen. Ik zal er misschien zijn, als ik mag van mijn mama (en Marc, Steven en Erika).

 

This is The Odd Man saying: Woumen ligt blijkbaar bij Diksmuide. 

Meer lezen...

DVZ: BRLRSS (The Breelers)

15 JUN 2020

 

Dump's Veske Zever #16

 

BRLRS (The Breelers)  3.5/5

 

 

Briel (zn. m. Geen meerv) Rommel - ouderwets” uit Vlaamswoordenboek.be

 

Gezien we van El Marcus geen corona mochten verspreiden, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om toe te geven aan mijn luiheid en dus ook geen muzikale mening te verspreiden. Maar nu alles ontwaakt uit lockdown voel ik me verplicht dit ook te doen. En maar goed ook! Na een hele eind DVZ’s te selecteren zat er vooral nog veel briel in de pot, maar door deze nu even te laten rusten, is er terug wat kwaliteit in komen huisvesten. En wat kies ik dan als eerste post-corona DVZ? Uiteraard BRLRS (The Breelers). Perfect.

 

Deze knapen zijn gestationeerd in Eastend. Voor wie dacht dat hun bandnaam dus naar het West-hoekige dorpje ‘Brielen’ verwijst, zit er dus lelijk naast. Ze hebben zich voor hun bandnaam waarschijnlijk laten inspireren door mijn vroegere schoolprestaties. Maar is de muziek briel? Dat is de hamvraag. I kid you not, het is vet! Met invloeden als ‘Rage Against The Machine’ en ‘The Hives’ ben je natuurlijk al goed op weg. Terwijl iedere fakker dezer dagen ‘stoner’ is, spelen deze mannen zandpunk, een naam die ze van een collega-reviewer hebben gekregen en dan ook gretig hebben aanvaard.

 

Zo’n twee jaar geleden strandde deze formatie in het Oostendse zand. Voor de opnames van hun eerste (self-titled) plaat moesten ze dan ook niet ver kruipen, want deze werd in de Oostendse Oceanside Studio van master ‘Ace Zec’ opgenomen. De introductie start met een handjevol zand die ze met ‘Sonic Boom’ in je poepenholleke rammen. Het doet pijn, veel pijn, but I like it! Een duidelijke ‘RATM’- vibe met een raspende en krachtige stem waarop de lyrics zijn verder gebouwd. Het nummer ‘Watchmen’ is een bevestiging van deze analyse. ‘The Lynx’ is dan de rustige korrel in de zandstorm. Hier komt de woede en ruwe brul van zanger Olivier echt tot zijn recht. Met ingetogen, soms gecontroleerd losgelaten muzikale ondersteuning van de band, zorgen ze er voor dat dit effect optimaal gerealiseerd wordt. De overige nummers zijn ook goed, maar worden overschaduwd door hierboven vermelde. Topplaat, maar kunnen ze dit nog eens herhalen?

 

Ja hoor, hun follow-up EP, ‘Aspirin’ is zeker in dit opzet geslaagd. Deze drie nummers tellende EP heeft de ruwe woede ingeruild voor een leiband, waardoor hun nummers nog doordachter overkomen. Een echte grown-up plaat, waarin ze hun sound nog verder hebben gedefinieerd, zonder af te dwalen van de roots. De chaos is perfect gebalanceerd in deze drie dynamische en erg toegankelijke nummers. De finesse en techniek van de muzikanten komen in deze plaat ook meer tot hun recht. Dit kan je het best horen in de single ‘The Door’. By far the best song en erg radio-friendly. Deze plaat is trouwens in samenwerking met Jeff Claeys (The Van Jets, Millionaire) en zijn El Studio. Het gebruik van samples geeft de plaat een kwalitatiever gevoel, alsook de onconventionele manier van opnemen. Vocals in een waskot recorden bijvoorbeeld. Me like that weird-ass stuff! Goede keuze dus om met deze gast in zee te gaan (ede em, Oostende - zee). Net zoals de keuze van Olivier om de plannen van een stonerband te laten varen (zoveel zeemopjes zeg). Zoals ik al zei, every fucking a-hole doet stoner tegenwoordig.

 

Wel kut dus van die SARS-Cov-2 shizzle, want kort na hun EP-release show in ‘De Zwerver’ (Leffinge) was de lockdown er en verloren ze dus hun momentum van deze awesome release. Ik wil dit live zien. Op het strand. In het zand. #pogingtotpoëzie #gofuckyourself.

 

This is the odd man saying: Luister naar mij en luister hiernaar. Ik heb altijd gelijk!

 

vi.be/platform/brlrs

www.facebook.com/TheBreelers/

Meer lezen...

DVZ: Stay Idle

24 JAN 2020

 

Dump's Veske Zever #14

 

Stay Idle (3.5/5)

 

“No actual puppies were harmed in the making of this review”

 

2020 is in volle swing en iedereen heeft intussen al hun goede voornemens door het raam gekieperd om in de zetel neer te ploffen met een grote zak krokante, gezouten fuck-it! Dat was ook wat Vincent dacht toen hij tijdens zijn vorige jobervaring zijn hersencellen voelde wegrotten. In plaats van zich hierbij neer te leggen, verkocht hij zijn drum aan zijn buurman Ronald en begonnen ze samen met nog enkele andere gasten een band. De inspiratie die deze hersencel-cravende band zocht, zogen ze uit de frontale kwabben van Fidlar en The Ramones. Hier bovenop werd nog een kwakje ‘fuzz’ gesmeerd en boem-burp-patat, we have ‘Stay Idle’, een band die wat mee heeft van Equal Idiots, maar dan op crack cocaine en met een old school sausje erover.

 

Hun self-titled demo uit 2019 is alvast op onze favoriete streamingdiensten te bewonderen, samen met een psychedelische hoes, die er ook mag wezen. De drie nummers, die net voldoende variëren om niet te vervelen, zijn net als de zaadlozing na een maand radiostilte: leuk, maar kort... “Doen we nog eens schat?” Het eerste nummer dat ons komt begroeten is ‘Weak End’. Korte omschrijving: tik tik tik, klets! ‘Weak End’ is een echte, hedendaagse klassieker die net lang genoeg aan de tiet van moeder punk heeft gezogen om een perfecte balans te bekomen tussen de elementen. De zang, die niet per sé wil mee doen met de kudde, krijgt een perfecte instrumentale ondersteuning door muzikanten die perfect weten wat hun plaats is en wat dit nummer nodig heeft. Daarom is ‘Weak End’, met maar liefst 1299 luisteraars deze maand, ook het meest toegankelijke nummer van de drie.

 

De titelsong begint met een interessant en afwezig deuntje dat omslaat in, je raadt het al, tik tik tik, come l’ habitude, klets! Hetzelfde verhaaltje, maar net dat beetje anders om het interessant te houden zonder de leidraad te verliezen. En hoor ik daar een typische Vox Ac-30 met reverb-like sound? In het laatste nummer ‘Sugarcoat Me’ is helemaal geen tik te bespeuren, maar wel een ‘Ga opzij of ik schijt in je bek’-klets. Een lekker hard nummer waar de zang nog een drietal tandjes bijsteekt. Het nummer door mijn speaker laten razen voelt aan alsof je een puppy in zijn kont trapt, wat ik stiekem wel leuk vind... Dus ram ik die puppy lekker verder in elkaar.

 

De drie nummers, die werden opgenomen met Thomas Valkiers van Hightime Studio, krijgen later dit jaar het gezelschap van een eerste EP. Dus verwacht in 2020 nog meer fuzz, geschreeuw, lawaai en mishandelde puppies!

 

This is The Odd Man saying: Deze “Veske Zjever”-review is meer dan een week te laat... Fuck you, ik heb nu een baby! #excuses

 

Meer lezen...

3e studio-album Sabbath Fleddy Sabbath uit op vrijdag 13 maart 2020

18 JAN 2020

 

Metal fenomeen Fleddy Melculy (BE) zet nieuwe en zeer persoonlijke single-video ‘De Hel Niet Gezien' online

 

3e studio-album ‘Sabbath Fleddy Sabbath’ uit op vrijdag 13 maart 2020

 

Het Belgische metalfenomeen Fleddy Melculy probeert met zijn nieuwe single-video ‘De Hel Niet Gezien’ een antwoord te krijgen op de meest universele vraag ooit: wat gebeurt er als we dood gaan?

 

Het resultaat is misschien wel het meest persoonlijke nummer en video van Fleddy Melculy tot nu toe. Dat de band de afgelopen twee jaar afscheid heeft moeten nemen van heel wat dierbaren verklaart veel. Voor de band is dit een eerbetoon en tegelijk een manier om dit van zich af te schrijven.

 

Fleddy Melculy laat zich met 'De Hel Niet Gezien' van een andere kant zien. Een rauwe, kwade kant. Een kant die afscheid moest nemen en zich daar vragen bij stelt. Een kant die duidelijk iets te verwerken heeft. Frontman Jeroen Camerlynck: "Het nummer verhaalt over iemand die ontdekt dat hij dood is en als geest over de aardbol blijft lopen. Er blijkt geen hemel, geen hel of een ander uitgevonden hiernamaals te zijn. En daar sta je dan op de wereld, met niemand die je ziet of iets zegt."

 

Jeroen: "Tijdens het schrijfproces van ons nieuwe album werd ik geconfronteerd met verschillende overlijdens - allemaal kort na elkaar. In de zomer van 2018 hebben mijn broer Sybren en ik afscheid moeten nemen van onze stiefvader. In 2019 verloren we ook onze grootmoeder. Ze werd net geen honderd. Rond diezelfde periode nam mijn vrouw afscheid van haar beide grootmoeders en overleed ook de schoonvader van mijn broer. De grootste schok kwam in april vorig jaar, toen we het nieuws kregen dat een goede vriend zichzelf het leven had ontnomen.

 

Iemand die vaak met ons on the road ging en waar we ons kapot mee amuseerden. Het was iemand waar iedereen van de band en crew goed mee overeenkwam. Je schrikt enorm van zo'n nieuws, en je kan zoiets ook allemaal heel moeilijk plaatsen. Nog steeds niet trouwens. En dat is op één of andere manier in de muziek gekropen."

 

Jeroen: "Ik had de tekst van ‘De hel niet gezien’ geschreven en dacht eerst dat het niet iets voor Fleddy Melculy was. Ik liet het aan de kant liggen, maar geleidelijk aan - terwijl de plaat vorm kreeg - groeide het idee dat de song wél een plaats kon krijgen tussen de rest. Er is uiteindelijk niet lang getwijfeld om de song op de plaat te zetten, maar wel aan het feit of we de track ook naar voor zouden schuiven en aandacht geven. Ik was daar pas zeker van toen de andere bandleden me het gevoel gaven dat ze zelf ook in de song geloofden. De eerste keer dat we ‘De hel niet gezien’ aan ons label lieten horen, was hun reactie ook duidelijk: 'Hier moeten we iets mee doen.' Ik bekijk het als een eerbetoon aan iedereen die we zijn verloren. Op een mooiere manier kunnen we dit niet doen, denk ik."

 

Jeroen: "In de video zie je letterlijk wat ik allemaal zeg, wat het allemaal nog harder maakt dan dat het al is. In de scène waarin ik besef dat mijn vrouw en kinderen achterblijven, zie je dus mijn echte vrouw en kinderen. Dat zijn geen acteurs! Tijdens het maken van het scenario was het plan om die scènes te laten spelen door anderen. Maar toen ik dat thuis vertelde, was iedereen op zijn tenen getrapt. Mijn gezin stond erop om dat zelf te spelen. Ik heb met handen en voeten proberen uitleggen dat dat wel confronterend zou worden. Maar achteraf gezien snap ik het wel. Ze vonden het raar dat iemand anders hun rol zou spelen. Vooral omdat ze goed weten waar die song vandaan komt. We hebben samen al die overlijdens op een korte tijd moeten verwerken."

 

CLUBTOUR 2020
25.03.20: Het Depot - Leuven
27.03.20: Effenaar - Eindhoven (NL)
28.03.20: Volt - Sittard (NL)
02.04.20: De Casino - Sint-Niklaas
03.04.20: Hedon - Zwolle (NL)
04.04.20: De Kreun - Kortrijk
09.04.20: Vooruit - Gent
10.04.20: Bibelot - Dordrecht (NL)
11.04.20: Trix - Antwerpen
17.04.20: Muziekodroom - Hasselt
23.04.20: Luxor Live - Arnhem (NL)
24.04.20: Mezz - Breda (NL)
25.04.20: Le Reflektor - Liège
01.05.20: Gebr. De Nobel - Leiden (NL)
02.05.20: Neushoorn - Leeuwarden (NL)
03.05.20: W2 - 's Hertogenbosch (NL)
08.05.20: Victorie - Alkmaar (NL)
15.05.20: Tivoli De Helling - Utrecht (NL)
16.05.20: De Pit - Terneuzen (NL)

 

LINKS
www.fleddymelculy.com
www.facebook.com/fleddymelculy

 

 

 

Meer lezen...

DVZ: Slow Lee

18 JAN 2020

 

Dump's Veske Zever #15

 

Slow Lee (3.5/5) 

 

“Deze review is snel geschreven”

 

In de hedendaagse tijdsgeest waarin alles snel moet gaan, ben ik steeds de advocaat van de luiheid geweest. Daarom dat ik me misschien zo aangetrokken voel tot de Dump’s Veske Zjever van de maand: ‘Slow Lee’. Niet dat ik de band van luiheid wil beschuldigen, maar hun naam klinkt me toch wel als muziek in de oren. De band, opgericht door Korneel Muylle die ondersteund wordt door enkele topmuzikanten, brengt ‘slow alt pop/rock’. Korneel weigert echter in hokjes te denken en wil zich zeker niet vastzetten in een beperkt concept. Dit heeft dan ook de veelzijdigheid van de band positief in de hand gewerkt. Hun muziek heeft een lichte singer-songwriter vibe a la mijn favoriete lichting ‘Mooneye’ en brengt verfijnde muziek naar de oren, traag maar met een goed overwogen en gecontroleerde, energieke swing.

 

Tot nu toe kan je nog maar één plaat, genaamd ‘Vermillion Bird’ (opgenomen in Boma Studio Gent met Frederik Segers), beluisteren via allerhande streamingdiensten. Achter de ietwat saaie en simplistische hoes schuilen enkele nummers die de smaak en heerlijkheid bevatten van een grote pita (alle groentjes) om 3u zaterdagnacht, maar dan gedresseerd door Peter Goossens. Het openingsnummer ‘Hold Me Back’ is daar zo eentje van. Het gitaargetokkel heeft iets weg van Leo Kottkes ‘Lite’. De zang verschaft het nummer verschillende lagen en wordt perfect ondersteund door een goed gebalanceerde drum, wat een leuke dynamiek teweeg brengt. Gewoonweg een topnummer! Het tweede nummer ‘What Have They Done’ is een speels nummer, maar heeft toch een wat ordinaire nasmaak in vergelijking met de overige kanjers die Vermillion Bird te bieden heeft. Neem bijvoorbeeld ‘Refugee’, een melancholisch nummer met de diepte van een bodemloze pindazak. Het hele nummer heeft een zweverige vibe en je zou haast kunnen zweren dat een jonge Ozark Henry hier ergens in gemoeid is. ‘The Masquerade’ gaat ook verder in deze formule en sluit een prachtige EP af, die smaakt naar meer.

 

Korneel spitst zich momenteel toe op het project ‘Introspection Music Experience (IME for short), een Europees project waarbij muzikanten en producers uit België, Griekenland, Engeland en Spanje drie jaar lang samenwerken om psychische kwetsbaarheid via muzikale weg bespreekbaar te maken. Daar hoort ook een album bij dat zal gepromoot worden tijdens een tour. Wat dit praktisch gezien voor Slow Lee zal betekenen staat nog niet vast, maar we kunnen dergelijke multiculturele en actuele initiatieven alleen maar toejuichen zoals ik balletjes in de soep toejuich. 

 

Voor wie meer te weten wil komen over dit project, check de site: www.ime-project.com.

 

This is The Odd Man saying: Te Gék!? Man...

 

Meer lezen...

Het Verdict van 2019

29 DEC 2019

 

2019, het jaar waarin de Notre Dame, een asielcentrum en het Amazonewoud in vuur en vlam stonden. De pop-poll ‘kaarsjes brandden’ werd gewonnen door de eerste.  

 

2019, het jaar waarin extreem-zijn het nieuwe normaal bleek en fake news wederom manifest aanwezig was.

 

2019, het jaar waarin de diefstal van een lachend kakske en de vervangster van Gertje belangrijk genoeg geacht werden om als pushbericht op onze smartphoneschermen te verschijnen.

 

2019, het jaar waarin cultuur van uiteenlopend allooi nog meer bijzaak werd en een canon als voorschrift voor een goede Vlaming in onze maag gesplitst werd.

 

2019, het jaar waarin een minister het woord planepoolen uitvond en door de klimaatmand viel.

 

2019, het jaar waarin de wereld door razendsnel internet nog kleiner werd en een middeleeuwse embleem van de graaf van Vlaanderen een revival kende en klauwde als nooit te voren enz…

 

Desalniettemin hebben we enkele pittige eindejaarslijstjes opgesteld die even relevant zijn als een hangende kerstman, niet dus. Geen frons of boze blik van onze kant als je een andere mening hebt en deze overbodige opsomming meteen verticaal klasseert.

 

Songs 2019

 

Alcest – Protection

Baroness – Front Toward Enemy

Billie Eilish – Bad Guy

Borokov Borokov – De Doordeweekse Man

Brutus – War

Cult Of Luna – The Silent Man

Het Zesde Metaal – Tid van Ton

In Flames – I Am Above

Kadavar – Children Of The Night

Killswitch Engage – Crownless King

King Gizzard & The Lizard Wizard – Planet B

Korn - Cold

Kvelertak – Bratebrann

Lana Del Rey – Doin’ Time

Mac DeMarco – All Of Our Yesterdays

Nailed To Obscurity – Black Frost

Rammstein – Zeig Dich

SONS – Waiting On My Own

Sepultura - Isolation

Spoil Engine – R!OT

Stake – Catatonic Dreams

Tame Impala – It Might Be Time

Thom Yorke – Traffic

Tool - Invincible

5. King Hiss - Butcher

4. Iggy Pop – Loves Missing

3. Baroness - Tourniquet

2. Carneia – The Making Of The Universe

1. Slipknot – Solway Firth

 

 

 

Hardrock- en metalplaten 2019

 

Alcest – Spiritual Instinct

As I Lay Dying – Shaped By Fire

Brutus - Nest

Cult Of Luna – A Dawn Of Fear

Devin Townsend - Empath

In Flames – I, The Mask

Insomnium – Heart Like A Grave

Kadavar – For The Dead Travel Fast

Killswitch Engage – Atonement

King Hiss – Earthquaker

Korn – The Nothing

Nailed To Obscurity – Black Frost

Opeth – in Cauda Venenum

Raised Fist - Anthems

Rammstein - Rammstein

Spoil Engine – Renaissance Noir

Stab – Rats // Snakes

Swallow The Sun – When A Shadow Is Forced Into The Light

Thy Art Is Murder – Human Target

VLTMAS- Something Wicked Marches In

5. Tool – Fear Inocolum

4. Stake – Critical Method

3. Slipknot – We Are Not Your Kind

2. Baroness – Grey & Gold

1. Carneia – Voices Of The Void

 

 

Pop-, rock-, hiphopplaten 2019


Billie Eilish – When We All Fall Asleep, Where Do We Go?

Bon Iver – i,i

Ertebrekers - Crème

King Gizzard & The Lizard Wizard – Infest The Rats’ Nest

The National – I Am Easy To Find

Sons – Family Dinner

Thom Yorke - ANIMA

3. Het Zesde Metaal - Skepsels

2. Mac Demarco – Here Comes The Cowboy

1. Iggy Pop – Free

 

 

Films 2019

 

The Dirt

Dragged Across Concrete

El Camino: A Breaking Bad Movie

Green Book

The King

Marriage Story

The Mule

The Mustang

Polar

Us

Vice

3. The Irishman

2. Once Upon A Time in Hollywood

1. Joker

 

 

Series 2019

 

Dark S2

Elite S2

Game Of Thrones S7

Hjem Til Jul S1

How to Sell Drugs Online (Fast) S1

Mindhunter S2

Peaky Blinders S5

Sex Education S1

Stranger Things S3

When They See Us

The Witcher S1

3. The Boys S1

2. After Life S1

1. Chernobyl

 

 

Live 2019

 

Carneia (Bosfeesten)

Endnote (Leegems Metal Fest)

In Flames (Betizfest)

Killswitch Engage (AB)

King Hiss (De Kreun)

Kurt Vile (L’Aeronef)

Kvelertak (AB)

Mastodon (AB)

Metallica (Koning Boudewijnstadion)

Pro-Pain (Casino)

Unearth (Entrepot)

5. Amenra (Alcatraz)

4. Lamb Of God (GMM)

3. Meshuggah (Alcatraz)

2. Baroness (Sportpaleis)

1. Tool (RW)

 

 

Meer lezen...
Page 1 of 9
Goto page: 1, 2, 3 ...