18 JAN
Dyscordia
24 JAN
Danko Jones

Maar één op tien poogt de wereld te redden

“BMW 3-bedrijfswagens voor allen in de zorgsector! #maakzelfuwbegroting”

Om aan geestelijke zelfbescherming te doen, volg ik de actualiteit zo weinig mogelijk en toch kan ik elke maand een volledige pagina vullen met mijn, misschien niet altijd even gewenste, mening over de debielen van onze samenleving. Ook deze maand botste ik terug op een figuurlijk vrachtschip aan stupiditeit. Om te beginnen was dit politiek vrachtschip zwaar geladen met de nieuwe begroting/besparing op cultuur. In iedere sector moet bespaard worden, punt. Maar het effect van alle BV’s op straat is blijkbaar groter dan 5000 overwerkte verpleegkundigen. Soit, zolang Klara maar kan opstaan en we een Monet-prentje aan de muur van het ziekenhuis hebben hangen, kunnen we de wachttijden van ‘het belletje’ beter trotseren hé? Waar de debiliteit echter astronomische proporties begint aan te nemen, is wanneer Jan Jambon de cultuursector dan maar zelf hun begroting laat opmaken. Tha Fack? Als het zo zit, wil ik dat ook wel voor mijn eigen sector! Trek dat door voor alle sectoren en voor je het weet heeft iedereen van de groendienst een iPhone 11. Stefaan Degand zwaffelde in ‘De Afspraak’ de piemel recht tegen de kaak als het over de vertrekpremies van de volksvertegenwoordigers gaat: “Geef die pot eens door!” Voor wie vindt dat ik hier niet moet over kakken, grijp ik terug naar een quote van dezelfde Stefaan: “Aj moe kakken moej kakken!”

Voor wie er nog niet genoeg van heeft, geef ik de laatste “warme” stunt van het Vlaams Belang nog mee. Zij willen met de verkoop van Vlaamse identiteitskaarten de VZW ‘Boven De Wolken’ steunen. Los van het feit dat ik denk dat het vervaardigen en verspreiden van valse identiteitskaarten een klein beetje illegaal is, zijn de andere partijen toch iets subtieler in het verwerven van politiek gewin verborgen als “giften” voor het goede doel (de sluwerds). Of is dit nu net de bedoeling van het Vlaams Belang? Bad publicity is publicity! De Pano-uitzending over ‘Schild & Vrienden’ heeft Dries Van Langenhove immers ook geen windeieren gelegd. Any-whore, goed dat ‘Boven De wolken’ de opbrengst van deze actie zal weigeren, of ze konden hun naam wijzigen naar “Uber Dieser Wolke Auf Der Rechten Seite”.

Ten slotte wil ik het nog hebben over het promoten van elektrische broodroosters met een servostuur, waarvan het produceren van de batterijen een piek van kinderarbeid teweegbrengt in de derde wereldlanden. Daarbovenop zou het verwerken van een gigantische hoeveelheid gebruikte batterijen een ramp betekenen voor onze planeet. Lekker groen, he? Gelukkig bestaan er nog enkele slimme koppen zoals Dr. L. Sileghem die meer toekomst ziet in haalbare en groenere opties zoals waterstof en Jupiler. Geïnteresseerden moeten maar eens het fleet.be-artikel ‘Rijden op alcohol’ lezen. Dank aan de één op de tien chauffeurs die tijden de week geïntoxiceerd achter het stuur kruipen! #groeneridders #koplopers

This is The Odd Man saying: mijn tijdloze is Steak Number Eight - The Sea Is Dying, Gorki - De Olifant Is Grijs en Cyndi Lauper - Time After Time. Happy New Year Fakkers!

Cd review: The Dead Daisies - Locked and Loaded

31 JUL 2019

The Dead Daisies– Locked and Loaded

Dit is het zesde album van de band. Het gaat hier om een album vol covers met zowel live als studiowerk.  Door de jaren heen zijn er heel wat muzikanten de revue ‘The Dead Daisies’ gepasseerd. Op dit album zijn er in totaal tien muzikanten te horen die ooit of nog deel uitmaken van de band. Het album staat bol van rock ’n roll, bluesy hard-rock en een paar gewaagde versies van songs van supersterren.

Het album opent met ‘Midnight Moses’ van The Sensational Alex Harvey Band. Alex Harvey schreef deze song in 1969 en verscheen op het album ‘Framed’.  Het is een goede versie. Een volle sound en een sterke drive compleet met percussie in een goede productie. ‘Evil’ is origineel een bluestrack geschreven door Willie Dixon in de fifthties. Howlin’ Wolf maakte het nummer bekend. Het is een mid-temposong waarbij naar het einde toe het gaspedaal wordt ingedrukt. ‘Fortunate Song’ wordt vandaag de dag nog steeds live gebracht door de creëerder John Fogerty zelf. Met zijn toenmalige band Creedence Clearwater Revival werd dit uitgebracht in 1969. Het is een typische rock ’n rollsong. De intro werd iets gewijzigd. Er wordt geopteerd voor een volle bas en drum. Geen slechte keuze.  De spelvreugde van de gitaristen valt zeker op.

‘Join Together’ , origineel van The Who, wordt gebracht met groot enthousiasme.  Mooie stemmetjes overigens.  Het meezingmoment op het einde lijkt me overbodig.

‘The Beatles’ konden niet ontbreken. ‘Helter Skelter’ is een krachtige bluesrocker met headbangersgehalte geworden. Mooie versie.  Als je The Beatles selecteert mogen The Rolling Stones niet ontbreken. ‘Bitch’ ,te vinden op het album ‘Sticky Fingers’  uit 1971, rockt als de beesten.  ‘American Band’ is een livesong en ook te vinden op hun album ‘Live & louder'. Het is origineel van Grand Funk Railroad. Deze song heeft een hoog meezinggehalte en van iets mindere kwaliteit.

Hier zijn The Beatles terug! ‘Revolution’ was een b-kant van hun single ‘Hey Jude’. Persoonlijk vind ik deze versie niet geslaagd. Het origineel had iets swingend en dat vind ik hier niet terug. Het wordt zelfs ietsje vervelend.

Nog een livenummer: ‘Rockin’ in the Free World’, origineel van Neil Young. Deze versie is apart. De band wordt bijgestaan door het Poolse Gorzów Philharmonic Orchestra. Zestig muzikanten rijk. De aanwezigheid van het orchestra valt het meest op tijdens het refrein. Het klinkt allemaal een beetje rumoerig maar het is een mooi aandenken aan dit Woodstockfestival in Polen in 2017.

Er wordt afgesloten met een ultiem livenummer: ‘Highway Star’ van Deep Purple. Een registratie uit Zagreb tijdens hun Live & Louder-tour 2017.

Deze ‘Locked and Loaded’ is twijfelachtig. De studioversies van de covers zijn best te pruimen. Stuk voor stuk sterke producties. Ik had liever meer studiowerk dan liveregistraties op deze schijf gehad. Maar de bedoeling is duidelijk: aantonen dat The Dead Daisies een échte liveband zijn en hun  optredens een feest.