I Prevail - Violent Nature
We Came As Romans
Dropkick Murphy's - For The People
Helloween - Giants & Monsters
Garbage
Epica - Aspiral
Agenda
21 OKT
Tourist LeMC
23 OKT
Pothamus
24 OKT
Ad Infinitum
26 OKT
Samhain 2025
26 OKT
ADE
26 OKT
Blackbriar
31 OKT
Leprous
31 OKT
Pro-pain
31 OKT
30 Years BP
01 NOV
Mantah
01 NOV
Turbonegro
01 NOV
Amenra
02 NOV
Battle Beast
06 NOV
Paradise Lost
07 NOV
Janez Detd
09 NOV
Hanabie
12 NOV
Electric Callboy
12 NOV
Sam Bttens
13 NOV
Balthvs
13 NOV
Marilyn Manson
13 NOV
Mono
15 NOV
Helldorado
16 NOV
Psychonaut
25 NOV
Ramkot
25 NOV
Magnapop
25 NOV
Girlschool
25 NOV
Spineshank
25 NOV
Coldrain
27 NOV
Perturbator
28 NOV
Gojira
29 NOV
Zornik - The Setlist
30 NOV
Nothing More
01 DEC
Lacuna Coil
02 DEC
Sabaton
05 DEC
Ice Nine Kills
05 DEC
LANDMVRKS 2025
06 DEC
Blast From The past 2025
07 DEC
Creadle of Filth
16 DEC
Imminence
14 JAN
Slaughter to Prevail
18 JAN
Epica
24 JAN
Sister May
24 JAN
Lionheart - Madball
27 JAN
Burning Witches
01 FEB
Ashnikko
06 FEB
Lorna Shore
08 FEB
Ronker
12 FEB
Avatar
13 FEB
Buzzcocks
23 FEB
Alter Bridge
28 FEB
Motionless In White
01 MRT
The Last Dinner Party
06 MRT
The Academic
11 MRT
Suede
16 MRT
Fit For a King
25 MRT
Kreator
28 MRT
Di-rect 2026
29 MRT
Airbourne
03 APR
Infected Rain
05 APR
Samhain 2026
27 APR
Skillet
12 MEI
Lola Young
24 MEI
Beth Hart 2026
28 MEI
The Sheila Divine
07 JUN
South of Heaven
16 AUG
Dynamo Metal Fest 2026

Film-review: La La Land

13 FEB 2017
Film-review: La La Land

 

La La Land (5/5)

 

Tralala van onweerstaanbaar niveau

 

‘City of stars, are you shining just for me?’ Al een week lang kuiert de soundtrack van La La Land – met de glimlach op het gezicht – rond in ons hoofd. Als een enthousiaste citytripper die met de knapzak van de ene bezienswaardigheid naar het andere huppelt. Het genre musical dat in deze topprent een even grote rol speelt als de twee hoofdrolspelers, Ryan Gosling en Emma Stone, is volgens velen oubollig en ontoegankelijk. Het ooit zo populaire filmthema was jarenlang verleden tijd en not done in Hollywood, want er werden simpelweg geen dollars voor neergeteld. Maar La La Land zorgt er op eigen houtje voor dat de musical terug hip en happening is. Met de topregisseur Damien Chazelle (Whiplash, aanrader!) aan het roer en camerashots vol paarse en andere kleurenpracht is dit één van de mooiste filmische kunststukjes van de laatste tien jaar.

 

Met een degelijk verhaal dat de doorsnee romcom moeiteloos overstijgt kon er een slimme romantische prent gemaakt worden. Maar Chazelle gaat zoals in Whiplash verder, veel verder. Het zijn vooral de acteerprestaties, het zelf zingen/piano spelen, en het sublieme camera-/belichtingswerk dat van La La Land de grootste kanshebber op een karrevracht aan Oscars maakt. Het sprookje van de toevallige ontmoeting tussen pianist Sebastian (Gosling) en actrice Mia (Stone) wordt in afgewogen dosissen rechtstreeks in het bonzende filmhart geïnjecteerd. Het enthousiasme van beider hoofdrollen, alle bijrollen, extra’s, decorstukken… spat vanaf minuut één van het scherm – zie openingsscène: dansen, huppelen, gekscheren en zingen in de file op de ring van LA – en neemt twee uur lang geen seconde af. Het enige moment waar op ons grote voorhoofd een lichte frons verscheen was bij de zwevende dansscène in het planetarium, blijkbaar een knipoog naar de filmklassieker Rebel Without A Cause. Het onverwachte onhollywoodiaanse einde is de glimmende kers op de romige taart.

 

Ook al is de competitie in heel wat Oscarcategorieën van hoog niveau (zie: Moonlight, Manchester By The Sea, Hacksaw Ridge…), La La Land verdient alle prijzen waarvoor ze genomineerd werden. Zet het remorke maar klaar, hier zullen records van de tabellen geveegd worden.  ‘City of stars, you never shined so brightly!’

(BG)