I Prevail - Violent Nature
We Came As Romans
Dropkick Murphy's - For The People
Helloween - Giants & Monsters
Garbage
Epica - Aspiral
Agenda
09 NOV
Hanabie
12 NOV
Sam Bttens
12 NOV
Electric Callboy
13 NOV
Balthvs
13 NOV
Marilyn Manson
13 NOV
Mono
15 NOV
Helldorado
16 NOV
Psychonaut
25 NOV
Magnapop
25 NOV
Ramkot
25 NOV
Spineshank
25 NOV
Girlschool
25 NOV
Coldrain
27 NOV
Perturbator
28 NOV
Gojira
29 NOV
Zornik - The Setlist
30 NOV
Nothing More
01 DEC
Lacuna Coil
02 DEC
Sabaton
03 DEC
Crimson Call
05 DEC
LANDMVRKS 2025
05 DEC
Ice Nine Kills
06 DEC
Blast From The past 2025
07 DEC
Creadle of Filth
16 DEC
Imminence
14 JAN
Slaughter to Prevail
18 JAN
Epica
24 JAN
Jinjer
24 JAN
Lionheart - Madball
24 JAN
Sister May
27 JAN
Burning Witches
29 JAN
All Time Low
01 FEB
Ashnikko
04 FEB
Beyond The Black
06 FEB
Hot Milk
06 FEB
Lorna Shore
08 FEB
Ronker
12 FEB
Avatar
13 FEB
Buzzcocks
13 FEB
Visions of Atlantis
16 FEB
Sleep Theory
21 FEB
Kim Dracula
23 FEB
Alter Bridge
28 FEB
Motionless In White
28 FEB
Reverze 2026
01 MRT
The Last Dinner Party
03 MRT
MGK
06 MRT
The Academic
07 MRT
Prong
11 MRT
Suede
16 MRT
Fit For a King
25 MRT
Kreator
28 MRT
Di-rect 2026
29 MRT
Airbourne
03 APR
Infected Rain
05 APR
Samhain 2026
27 APR
Skillet
29 APR
Smash Into Pieces
12 MEI
Lola Young
17 MEI
Obsidian Dust 2026
24 MEI
Beth Hart 2026
28 MEI
The Sheila Divine
07 JUN
South of Heaven
16 AUG
Dynamo Metal Fest 2026
18 NOV
Interpol and Bloc Party

Eels - Time

18 JUN 2024
Eels - Time

 

Album Review:  EELS – Time

 

Releasedatum: 07/06/2024 door het label: E WORKS /Play It Again Sam

 

 

Het nieuwste studioalbum van Eels, getiteld "Eels Time!", biedt een intrigerende mix van rustige sereniteit en onderhuidse onrust. Terwijl de muziek een aangename luisterervaring biedt, roepen de teksten een wirwar van emoties op, waardoor het album een diepe indruk achterlaat.

 

"Eels Time!" presenteert zich als een zacht en onstuimig werkstuk, waarin reflecties op de dood een prominente rol spelen. Nummers zoals het spookachtige “We Won’t See Her Like Again” en de zacht anthemische “If I’m Gonna Go Anywhere” belichten de melancholische kant van het album. Het is duidelijk dat volwassenheid en liefde centraal staan in dit werk, waarbij de emotionele diepgang van Mark Everett, beter bekend als E, goed naar voren komt.

 

In de loop der jaren is Eels aanzienlijk zachter en milder geworden. Dit wordt duidelijk in de verschillende tracks. "Goldy" iseen meer up-tempo nummer en brengt een ontroerende ode aan Everett’s goudvis. Deze song illustreert de bijzondere band tussen een man en zijn huisdier en toont de kracht van eenvoudige, intieme momenten. De instrumentatie op het album is schaars, wat een bepaalde puurheid en authenticiteit aan de nummers toevoegt. Liefdesliedjes zoals “I Can't Believe It's True” en “Song for You Know Who” stralen eenvoud en oprechtheid uit, waardoor ze recht naar het hart gaan.

 

De teksten van "Eels Time!" lijken vaak voort te komen uit een stroom van bewustzijn, alsof er geen vastomlijnd plan is, maar juist een spontane uiting van emoties en gedachten. Dit geeft het album een rauwe en eerlijke sfeer. Het gevoel van zelftwijfel en het constante verlangen om indruk te maken, een terugkerend thema in Everett's werk, komt sterk naar voren. In het nummer “I Can't Believe It's True” zingt hij bijvoorbeeld: “Ik wil je gewoon verdienen. Ik kan niet geloven dat het waar is,” wat een diepe, persoonlijke kwetsbaarheid onthult.

 

Hoewel het album over het algemeen een ingetogen en poëtische bui heeft, is er altijd een onderstroom van melancholie aanwezig. Elk nummer lijkt een hoogtepunt te bevatten, maar net als in het echte leven, is de vreugde vluchtig. Deze vergankelijkheid wordt prachtig weerspiegeld in het gehele album.

 

"Eels Time!" is een ontroerende en introspectieve toevoeging aan de discografie van Eels. Voor degenen die Eels waarderen om zijn meest contemplatieve werk, biedt dit album genoeg om van te houden. Het is een bewijs van Everett's groei en zijn vermogen om diepe emoties over te brengen op een zachte, maar krachtige manier.

 

Rev: Astrid Callens